רשלנות רפואית

רשלנות רפואית – שיפור בטיפולים

-----------------------------------------------------------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: rentatar@gmail.com - שלחו כאן אימייל

נושא התביעות בגין רשלנות רפואית מביא לתופעה מבורכת של צמצום משמעותי במספר האנשים הסובלים מנזק עקב טעויות רפואיות שניתן היה למנוע.

בתחילת שנות האלפיים פרסם פרופ’ גליק, מי שהיה נציב קבילות הציבור במשרד הבריאות, כי לפי אומדן, המתבסס על הנתונים מארה”ב, בישראל מתים מדי שנה כ – 2000 אנשים כתוצאה מטעויות רפואיות הניתנות למניעה. נזכיר כי מספר ההרוגים בתאונות דרכים בארץ הנו סביב ה- 005 בשנה.

אחת התרומות החשובות לבטיחות החולה הינה בנושא הרישומים הרפואיים. פעמים רבות במהלך הטיפול הרפואי לא נרשמים ממצאים חשובים בתיקו של החולה, דבר אשר מביא לפגיעה משמעותית במהלך המשך הטיפול בחולה ‘ ועשוי להביא לתביעה של רשלנות רפואית.

למשל’ , תביעת המנוח שמואל בורנשטיין ז”ל את המרכז הרפואי הביאה לשינוי צורת הטופס במחלקת התאוששות של בית חולים גדול במרכז הארץ. החולה עבר ניתוח ובמהלך המידי לאחר הניתוח הדרדר קשות ולא אובחן עקב חוסר דיווח והעדר תקשורת בזמן אמת בין אנשי הצוות הרפואי. התברר כי דברים חשובים לא נרשמים דרך קבע תוך כדי הטיפול, כי הטופס אינו בנוי כך שהדברים החיוניים ירשמו. בעקבות התביעה,רופאי המחלקה שינו את הטופס באופן מהותי, וכך עבודת הרופאים והאחיות נעשתה ברורה יותר ומתועדת בקלות. הדבר תורם כמובן לטיפול,ומונע מקרים של רשלנות רפואית כי הרופא שבא לטפל בחולה במשמרת אחרת או לאחר שהחולה עבר ממחלקת ההתאוששות למחלקה אחרת יוכל לדעת את כל מה שקרה במחלקת ההתאוששות לגבי החולה שלפניו.

מסתבר כי תביעות בנושא רשלנות רפואית מחייבות את המערכת הרפואית לראות מעבר למקרה הצר שלפניהם ותורמות בהחלט – אם הדברים שעולים מהן ייושמו.

לאור הנתונים האלה אנו מוצאים כי תביעות רשלנות רפואית ומערכת המשפט הפוסקת בתביעות אלה, תורמות למערכת הרפואית במישרין ואף בעקיפין בתחומים רבים, ומביאות לצמצום משמעותי במספר האנשים הסובלים מנזק עקב טעויות רפואיות שניתן היה למנוע.