רשלנות רפואית

רשלנות רפואית – לידה ושיתוק

-----------------------------------------------------------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: rentatar@gmail.com - שלחו כאן אימייל

תביעה של רשלנות רפואית שהוגשה כנגד בית חולים בעקבות לידה במשקל גבוה שגרמה לשיתוק. מדובר בתביעתה של ילדה, בת 13 כיום, אשר נולדה בלידה רגילה במשקל של 4.780 ק”ג, ואשר לאחר הלידה הסתבר כי היא סובלת משיתוק על שם ארב בצד ימין של גופה. הוריה של הילדה גורסים כי השיתוק נגרם לילדה כתוצאה מן הלידה, שכן משקל העובר היה גבוה מן הרגיל, והוא היה נמנע לו היה מבוצע ניתוח קיסרי ולכן ישנה עילה לרשלנות רפואית . הנתבעים גרסו, מנגד, כי לא הוכח קשר סיבתי בין הלידה לבין השיתוק, וכי הם עשו מה שהיה סביר בנסיבות העניין לאור הידע שהיה מצוי ברשותם.

שופטת בית המשפט המחוזי רות רונן ששפטה בתיק תביעת רשלנות רפואית קבעה כי אף בהנחה כי לאם ולאב לא נמסר מידע מלא בדבר האפשרויות העומדות בפניהם ביחס לביצוע הלידה, ובכלל זה האפשרות של ניתוח קיסרי, על הסיכונים והסיכויים הכרוכים בכל אפשרות, אין אפשרות לקבוע כי לו היה המידע במלואו נמסר להם, כי הם היו בוחרים לבצע את הלידה בדרך של ניתוח קיסרי”., בתביעה בגין רשלנות רפואית שהגישו הורים לילדה שנולדה פגועה, עקב רשלנות רפואית שנטענה על ידם.

השופטת רונן ציינה כי בנתונים שבהם עמדו בפני הרופאים שני ממצאי אולטרסאונד, האחד המעיד כי משקל העובר הינו 4.8 (מה שמצדיק לידה בניתוח קיסרי), והאחד המעיד כי משקל העובר הינו 4.3 (מה שמצדיק לידה רגילה), לא היה סביר מצדם לבחור באופציית הניתוח הקיסרי, כשגם היא כשלעצמה כרוכה בסיכונים, מה גם שזו לידתה השלישית של האם של עוברים גדולים.

להורי הילדה שבחרו להגיש ת ביעה בגין רשלנות רפואית השיבה השופטת ואמרה כי באשר לטענתה של האם כי למרות ש לא נתקבלה הסכמתה מדעת לביצוע הלידה, ולא הוצעה לה האפשרות של ניתוח קיסרי ולא הוסברו לה הסיכונים שבילידה “לא הוכח שאילו הוצגה לה אפשרות ביצוע ניתוח קיסרי הייתה בוחרת באפשרות זו”, שכן הסיכון היה טמון באותה מידה הן בניתוח קיסרי והן בלידה.

בכל מקרה מן החקירה הנגדית בה העידה האם כי היא “חששה מניתוח קיסרי” הסיקה השופטת כי הועלתה בפניה אפשרות שכזו אי לכך אין עילה לרשלנות רפואית.