רשלנות רפואית

רשלנות רפואית – רופא שיניים

-----------------------------------------------------------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: rentatar@gmail.com - שלחו כאן אימייל

תביעת רשלנות רפואית אשר הוגשה כנגד רופא שיניים אשר לא צילם את שיני התובעת, לא נעזר במומחה חניכיים, ולא תיעד את מהלך הטיפול הרפואי או שיתף בו את התובעת.בגין תביעת רשלנות רפואית זאת חויב הרופא לשלם 63 אלף שקלים והוצאות.

באותה פרשה התובעת, אשר עברה טיפולים לשיקום הפה אצל הנתבע, רופא שיניים במקצועו, בשנים 04 – 06, טענה כי נגרמו לה נזקים שונים עקב טיפולים אלו. לטענתה, הנתבע הציע לתובעת תוכנית טיפול כוללת, אשר תכלול בין היתר עקירת שיניים, השחזת השיניים הנותרות, הכנת גשר עליון וגשר תחתון, וזאת בעלות כוללת של 30 אלף ש”ח. לטענתה, החל מחודש ינואר שנת 2005 היא החלה להתקשות בלעיסה, דיברה בצורה לא ברורה ופיה החל להפיץ ריח לא נעים, לחוש שריפה בעור הפנים, עיניים דומעות, טעם מוגלתי בפה, תחושת כובד ונפיחות. לטענתה הנתבע לא עשה דבר.

התובעת בתיק רשלנות רפואית הצטיידה בחוות דעת של רופא מומחה אשר בדק אותה וקבע כי הנתבע התרשל בכל השלבים והרמות, אם ברמת איסוף הנתונים, דרך ניהול הרשומות, תכנון הטיפול ועד רמת הביצוע והאסטטיקה. לטענת המומחה, אי ביצוע צילומים אינו יכול להיחשב כטיפול מקובל.

בדיון בתיק המשפט קבע השופט ערן נווה כי הרישומים הרפואיים של הנתבע היו חסרים ולקויים וחלקיים וכן כי בנסיבות שבהן נדרש טיפול רפואי מורכב הרשומה הרפואית חייבת להיות מפורטת.

לאחר שהשופט מצא כי הנתבע אכן נהג ברשלנות רפואית, הוא נתפנה לבחון את שיעור הנזק ופסק לנתבעת 63 אלף ₪ כפיצוי.