רשלנות רפואית

רשלנות רפואית- פגה

-----------------------------------------------------------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: rentatar@gmail.com - שלחו כאן אימייל

אף חולה הסובל מבעיה נוירולוגית לא רוצה להיתקל באותו מנתח שיפעל רשלנות רפואית ויגרום לו נזק קבוע לכל חייו. כל חולה המקבל את בשורת המחלה או הגידול והנזקק לשירותיו של מנתח ראש יחפש את הטוב ביותר על מנת לקבל תוצאות טובות ביותר. נושא הרשלנות הרפואית עומד על הפרק במקרים אלה. החולה שמחפש את הטוב ביותר עבורו ,לא מעלה על דעתו שהמנתח איתו דיבר ואותו בחר לאחר התלבטות כה רבה יפעל ברשלנות רפואית שלא תאמן.

בתי המשפט מחמירים מאד עם אותם רופאים המואשמים ברשלנות רפואית ואף גוזרים עליהם פיצויים כבדים מאד על רשלנות רפואית . נוירו כירורג מומחה בעל שם עולמי ובית החולים הדסה בירושלים חויבו לשלם חמישה מליון שקלים בגין רשלנות רפואית למטופל שהפך 100% נכה.

השופטת קיבלה את טענתם התובעים כי הרופא גילה רשלנות רפואית במהלך ניתוח הסרת עיוות מולד של כלי דם במוח (קוורנומה). השופטת קבעה כי הוא גילה רשלנות רפואית באבחון שגוי של הצורך בניתוח ובמתן מידע מטעה לתובעים ואף בכך שלא סיפק הסברים על הסיכונים הכרוכים בניתוח ועל טיפולים חלופיים.

מפסק הדין עולה כי הרופא שלח את החולה לניתוח דחוף, למרות שהחולה לא עמד בפני סכנת מוות. לאחר הניתוח מסר הרופא לבני המשפחה כי הניתוח “הצליח” למרות הרשלנות הרפואית שגילה. החולה התעורר עם נזקים מוטוריים וקוגניטיביים. הוא לא דיבר והיה משותק בפלג גוף ימין. השופטת קבעה כי הנזק נגרם במהלך הניתוח וכתוצאה מרשלנות רפואית שנקט בה הרופא.

בפסק הדין נקבע כי “הרופא החליט שעל החולה לעבור ניתוח דחוף, בלא כל אינדיקציה מקדמית לדימום או לסכנה לחייו. לא הייתה כל החמרה משמעותית שהצדיקה ניתוח כזה”.

רשלנות רפואית מסוג זה הובילה את בני המשפחה לתבוע את הרופא ואת בית החולים שכאמור הואשמו ברשלנות רפואית ואולצו לשלם סכום נכבד של פיצויים לחולה.