מחשבים

עבודת טכנאי מחשבים במעבדת המחשבים

-----------------------------------------------------------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: rentatar@gmail.com - שלחו כאן אימייל

כמעט לכולם היום יש מחשב. מחשבים מעצם היותם עשויים מרכיבים שיוצרו על ידי אדם נוטים להתקלקל אחת לזמן מה ודורשים תיקון. אם לא דיי בכך, המחשב שונה ממרבית המכשירים החשמליים שנמצאים בסביבתינו אשר מופעלים ע”י מעגל חשמלי אחד פשוט המספק פונקציית of או off. המחשב מריץ רובד עצמאי של תוכנה אשר עושה שימוש ברובד החומרה (הברזלים) בכדי לפעול ולהוציא את הפלטים הדרושים בהתאם לקלט אותו הוא מקבל מהמשתמש או ממקורות אחרים.

אז כפי שכבר הבנו, המחשב הנו מכשיר מורכב. מה, אם כן, תפקידו של .טכנאי המחשבים אותו אדם העוסק ב תיקון מחשבים והמסתובב במעבדת המחשבים בחלוק לבן והיכן ניתן למקמו על הסקאלה שבין מדען ומוסכניק?

התשובה אינה מובנת מאיליה ויש להבין היטב את עבודת הטכנאי בכדי לענות על שאלה זו. כאשר מחשב תקול מגיע ל מעבדת מחשבים לצורך תיקון על הטכנאי להניח סדרה של הנחות (השערות) לגבי מהות התקלה ולנסות להוכיח ולהפריח אותן באמצעות סדרה של ניסויים (בדיקות). במידה וההנחות הונחו בצורה לוגית, אזי ככל שיוכיח או יפריח כמות רבה יותר של הנחות כך יצמצם את האפשרויות עד למציאת מקור התקלה המדוייק.

ניקח דוגמה לבעיה נפוצה: מחשב מגיע עם מסך שחור שאינו מראה דבר על אף היותו דולק. ההנחות אותן יניח טכנאי המחשבים (לווא דווקא לפי הסדר בו הן מופיעות):

א. הבעיה נעוצה בחיבור רופף בין כבל המסך לבין קופסאת המחשב.
ב. התקלה נמצאת במסך
ג. התקלה במחשב

ד. חומרה: כ.מסך תקול, לוח אם תקול
ה. תוכנה: בעיה במערכת ההפעלה, בעיה בדרייבר של כרטיס המסך או המסך.

הבדיקה הראשונה אותה יבצע הטכנאי היא הידוק החיבור בין כבל המסך למסך עצמו. פעולה זו קלה לביצוע ומהירה. לאחר מכן יבדוק האם הבעיה נפתרה. אם כן – התסיים תהליך התיקון. אם לא עליו לפנות להנחות נוספות.

ההנחה השניה אותה יבדוק הטכנאי שלנו היא האם המסך תקול. ניתן לבדוק זאת ע”י חיבור המסך למחשב אחר שידוע כי הוא תקין. אם המסך אינו פועל – סביר מאוד להניח שהבעיה במסך ותיקון המסך או החלפתו (שכן תיקון מסכי מחשב אינו משתלם תמיד) יהוו את הפיתרון.

במידה והמסך עובד יפנה הטכנאי לבדיקת הנחות ג.a ו ג.b. ניתן לבדוק רכיבים אלו ע”י ציוד דיאגנוסטיקה המצוי במעבדה ואשר מותאם לבדיקתם. ציוד זה מכניס סיגנל כלשהו כקלט לרכיב הנבדק וע”פ הפלט שנוצר “יודע” לקבוע האם מדובר ברכיב תקין או תקול. במידה וקיימת תקלה באחד הרכיבים האמורים – יש להחליפו ברכיב חדש ותקין ולבצע בדיקה למחשב. במידה והתקלה אינה ברכיבים אלו יש לחפשה ברמת התוכנה.

ראשית יתקין הטכנאי מחדש את תוכנת הדרייבר (מתאם) של המסך וכרטיס המסך. אם הבעיה עדיין לא נפתרה יחפשה הטכנאי בתוך מערכת ההפעלה באמצעות הרצת תוכנות דיאגנוסטיקה שונות.

אם כן לסיכום נחזור לשאלה שהונחה בתחילת המאמר, האם עבודתו של טכנאי המחשבים דומה יותר לזו של המדען או של המוסכניק? בדוגמה שלעיל ניתן היה לראות עד כמה מורכבת עבודת טכנאי המחשבים במעבדת המחשבים וקל לחשוב כי היא דומה לעבודת המדען המניח הנחות ומבצע ניסויים להוכחת או הפרחת הנחות אלו אולם מי שמכיר את עבודת המכונאי יוכל לזהות קוים מקבילים רבים בין עבודתו של טכנאי המחשבים ועבודתו של מכונאי הרכב. כלומר, עבודתו של טכנאי המחשבים דומה גם לעבודת המדען וגם לעבודת מכונאי הרכב ומכאן עולה מסקנה חדשה ומפתיעה לגבי הקרבה והדמיון בין עבודת מכונאי הרכב במוסך והבין עבודת המדען.

מחפשים טכנאי מחשבים בבאר שבע הקליקו כאן