רשלנות רפואית

רשלנות רפואית – צנתור

-----------------------------------------------------------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: rentatar@gmail.com - שלחו כאן אימייל

מקרה של רשלנות רפואית של גבר בן 57 אשר עבר צנתור שבמהלכו סבל מדום לב ואיבד הכרתו. התבצעה מיד החייאה שארכה כשעה וחצי ובעזרת כ-10 אנשי צוות שהצליחה להחזיר את הדופק ואת לחץ הדם אולם האיש נותר צמח עם נזק מוחי קשה בעקבות העדר חמצון למח.

הוגשה תביעה רשלנות רפואית והתברר כי סרט הצנתור נעלם. גם לא נותר תיעוד ממהלך ההחייאה הממושכת בה נטלו חלק מספר גדול של רופאים, ככל הנוגע למצב הסימנים החיוניים כמו לתרשים הא.ק.ג. בפסק הדין קבע בית המשפט כי לאור הראיות שנתקבלו, במהלך צנתור ניתן בלחיצת אצבע – של הטכנאי הרשם- על כפתור המיועד לכך, לקבל את הרישומים הנ”ל שהיו חסרים בתיק זה. השופט קבע כי מקרי החייאה אינם כה נדירים בבית חולים במחלקה קרדיולוגית. כעניין של מדיניות, כאשר החייאה נמשכת זמן כה רב, ויש במקום מספר אנשים, יש לחייב ברישום על-מנת להבטיח בקרה נאותה ולא פחות לימוד לקחים ומסקנות. היעדר הרישום מנע מהתובע להראות דרך טיפולית אחרת, וכי בדרך האחרת היה סיכוי כלשהו להצליח.

תביעות רשלנות רפואית יוצרות שינוי נוהלי עבודה ומצילות חיים .פסיקת בתי המשפט הביאו ליצירת נוהלי עבודה מפורטים ולהנחיות ברורות בבתי החולים ובקופות החולים ביחס לתיעוד מפורט ורישום מסודר בו מחויב הצוות הרפואי כולו.

לאור הנתונים האלה אנו מוצאים כי תביעות הרשלנות הרפואית ומערכת המשפט הפוסקת בתביעות אלה, תורמות למערכת הרפואית במישרין ואף בעקיפין בתחומים רבים, ומביאות לצמצום משמעותי במספר האנשים הסובלים מנזק עקב טעויות רפואיות שניתן היה למנוע.