חינוךמיומנויות

עולם המשחקים של מליסה ודאג

-----------------------------------------------------------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: rentatar@gmail.com - שלחו כאן אימייל

עולם הצעצועים של מליסה ודאג Melissa & Doug הוא עולם שבו ילדים יכולים להצית את דמיונם ואת תחושת הפליאה והסקרנות  שלהם מתוך הנעה עצמית ולגלות בעצמם את עולמם ואת התשוקות שלהם, תוך ראייה רחבה של תיקון עולם ותרומה לחברה דרך העיניים של אהבה, חמלה וכבוד  וכל זאת בכוח המשחק.

מליסה ודאג מאז הקמתה הפכה לאחת מחברות הצעצועים האהובות והאמינות ביותר בקרב ילדים והורים כאחד, במיוחד  בתחום היצירתי והחינוכי  ומבלי להתפשר על בטיחות .

כדי להחזיר את הילדות, אנחנו צריכים להתמקד במשחק חופשי.

משחקים מעצבים את המוח. ההשפעה החיובית של משחק משפיעה באופן ישיר על ההתפתחות הקוגניטיבית, ההתנהגותית, החברתית והרגשית, ניתן לעיין בדו”ח מהאקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים ולהבין עד כמה משחק משפיע על התפתחות ילדים, והעם על משחקים פיזיים ולא משחקי מחשב אם כי איני מזלזל במשחקי מחשב שלחלקם יש השפעה חיובית.

משחק בצעצועים  חושף את התשוקות. של הילדים ומעצב את התייחסותם לסביבה  זו דרך מצויינת לגלות  תשוקות וכישרונות. אנו רוצים שהילדים שלנו יהיו מאושרים, , ורוצים שיבנו קריירה ובאופן אידיאלי כאשר הם יגדלו,  שיבינו מי הם באמת ומה הם אוהבים לעשות.

משחק מעודד יצירתיות, הילדים עוברים בשלב המשחק ליצירתיות ולחשיבה יצירתית. הם מאפשרים למוחם ולגופם לשוטט בעולמות דימיוניים של משחקי תפקידים ודמויות ממש כמו בתיאטרון, הם יכולים למצוא פתרונות דמיוניים לבעיות. פיתרון בעיות יצירתי מסוג זה הוא שיעצב את החשיבה והאיטואיציה של הילד. המשחק  יוצר  אינטראקציות משחקיות – עם חברים ומבוגרים כאחד – ומסייע לילדים לנווט בשטח חברתי, לנהל משא ומתן, להגדיר נורמות, לפתח אמפתיה ועוד.

המשחק מספק מרחב בטוח לניסוי וטעייה. הדבר הנהדרהמדהים במשחק הוא שההימור נמוך, הטעות לא תניב כשלון קריטי אלא תכוון ליצירת ניסוי חדש ובחינת התוצאות מחדש.   אין נכון ולא נכון. לילדים יש חופש לנסות את רעיונותיהם, לבדוק אותם ולנסות אותם שוב ושוב אם הם נכשלים. בקיצור, זה בונה חוסן. וביטחון עצמי.