עיצוב הבית

עבודת האדריכל כמתכנן בתים ומבנים

-----------------------------------------------------------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: rentatar@gmail.com - שלחו כאן אימייל

אדריכלות הינו מקצוע עתיק המתמקד בעיצוב מבנים משלל סוגים. את שורשי האדריכלות נוכל למצוא בתרבויות שונות מזה אלפי שנים. כיום, אדריכלים ממשיכים את המסורת המפוארת בתחומי העיצוב המודרניים ויצירות ארכיטקטוניות קטנות כגדולות מתוכננות כל העת. מאחורי צורתו החיצונית והפנימית של כל בית, גורד שחקים, גשר או מבנה אחר נמצא אדריכל.

מה נכלל בהשכלתם של אדריכלים?
תחום האדריכלות מתחלק לכמה תתי התמחויות. כאשר במילה “אדריכלים” נכללים גם אדריכלי בניין, אדריכלי נוף ואדריכלים מעצבי פנים. אדריכלות ניתן ללמוד במגוון מוסדות להשכלה גבוהה הן בארץ והן בחו”ל. הלימודים כוללים לימודים הנדסיים תיאורטיים ומעשיים המתמקדים בתכנון, שירטוט ועיצוב על פי כללי הפיסיקה והאסטטיקה. אדריכלים מעצבי פנים הינם אדריכלים אשר סיימו את לימודיהם והרחיבו את השכלתם גם לתחום עיצוב הפנים. על מנת לעסוק באדריכלות יש להחזיק בתואר אקדמי ממוסד מוכר ולהירשם בלשכת רשם האדריכלים והמהנדסים. שם נוסף לאדריכל הוא ארכיטקט. שם שה מתייחס לאותו בעל מקצוע בדיוק וחשוב להבין כי לא מדובר בבעלי מקצוע שונים או בבעלי תפקידים שונים בתהליך תכנון הבית.

מה תפקיד האדריכל בתהליך תכנון ועיצוב הבית?
בין אם מדובר בבית פרטי למגורים או בניין רב קומות, על עיצובו שוקד האדריכל. אדריכל יתכנן את הבית על פי דרישת הלקוח וחזונו האישי. כאשר מדובר בעבודת תכנון בית פרטי למגורים, על בעלי הבית להעביר לאדריכל את רצונותיהם וצרכי בני הבית העתידיים, לפי אלו יעצב האדריכל את צורתו החיצונית והפנימית של הבית, חלוקת החדרים והקומות ועוד. מעבר לכך, כיום ישנם אדריכלים האמונים גם על עיצוב פנים של ממש הכולל עיצוב תאורה וחלל, מיקום דלתות וחלונות התקנת פרקטים או שטיחים מקיר לקיר, פי וי סי. אדריכל מקצועי ובעל ניסיון יוכל להציע פתרונות יצירתיים לבעיות נגישות, פיזור אור וכניסות אוויר ודרישות ייחודיות אחרות. בעזרת פיתרונות אלו מצליחים לא אחת אדריכלים להפחית משמעותית את סכומי המשכנתאות המשולמים עקב הוצאות בניה גבוהות.

כיצד מגבשים עם האדריכל את מראה ועיצוב הבית?
ראשית, כאשר אנו פונים אל משרד אדריכלים עלינו להגיע עם תשובות למספר שאלות חשובות. מה התקציב שלנו לבניית הבית? מהו ההון העצמי המושקע בבניה וכמה כסף אנו נוטלים כמשכנתא. כמה דיירים הבית יכלול כיום ובעתיד (הרחבת התה המשפחתי)? כמה קומות? מה אופי היחסים בין דיירי הבית, האם מדובר בבני משפחה אחת, האם יש צורך ביחידת הורים למשל? מה הסגנון אותו אנו מעדיפים, האם קלאסי, מודרני, טבעי או שמא אולטרה -חדשני? אילו חומרים אנו מעדיפים, האם אבן, עץ או בטון? לאחר שנסביר לאדריכל את חזוננו האישי בדבר צורתו ועיצובו של הבית האדריכל יכין תוכנית אדריכלית. לרוב ידרשו שינויים עד שנגיע לעיצוב שיהיה מקובל עלינו. כיום, בעזרת תוכנות הדמיה מתקדמות נוכל למעשה לראות את הבית המעוצב בשלושה מימדים ולערוך שינויים בהתאם. בסוף התהליך אנו נקבל תוכנית אדריכלית מפורטת שאיתה נוכל לגשת אל קבלן הבנייה.

מדוע חשוב לבחור אדריכל מנוסה?
אדריכל מנוסה או משרד אדריכלים וותיק יוכלו לתכנן את בייתנו ביד מקצועית ולהציע פתרונות יצירתיים ופרקטיים. כמו כן, עיצוב נכון וביצוע תוכנית אדריכלית מפורטת, מדויקת ומקצועית יחסכו לנו לא מעט הוצאות בבניית הבית. כאשר התוכנית האדריכלית אינה עשויה כראוי, הדבר יקשה על מהנדס הבניין לתכנן את בניית הבית, לעשות חישוב כמויות מדויק ולהכין תוכנית הנדסית. כל אלו עשויים לגרום לעיקובים בבנייה, ליקויים ולגרור הוצאות כספיות רבות מצד בעלי הבית.

כיצד בוחרים משרד אדריכלים מקצועי?
הדרך הטובה ביותר לבחור משרד אדריכלים מקצועי ומהימן היא על ידי קבלת המלצות. בדקו בסביבתכם הקרובה האם תוכלו לקבל המלצות על עבודת אדריכלות טובה. כמו כן, תוכלו למצוא אדריכלים דרך האינטרנט באתרים של בעלי מקצועות העיצוב והתכנון. אתרים אלו מאפשרים לקרוא חוות דעת של גולשים, לראות תיק עבודות ולקבל אינפורמציה רבה על מספר לא מבוטל של אדריכלים במקום אחד. לאחר שגיבשתם רשימה של כ – 5 אדריכלים קבעו פגישה עם כל אחד. הדבר החשוב ביותר הוא תחושת ההקשה, הסבלנות והחיבור שאתם מוצאים עם האדריכל שבחרתם. בדקו גם את זמינותו ובקשו לראות פרויקטים קודמים הן על הנייר והן במציאות.