הובלות

הובלות – איך לעבור דירה בלי בעיות

-----------------------------------------------------------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: rentatar@gmail.com - שלחו כאן אימייל

מי שמחפש דירות להשכרה או קנייה בדרך כלל עוברים בקיץ, אז המחירים גבוהים, כדאי אולי כדאי להמתין לימי החורף אז המחירים נמוכים יותר וניתן להתמקח עם המוביל ולהגיע למחירים נוחים יותר.

הקיץ עבר ועונת ה הובלות כבר בשפל אלפי הסטודנטים והמשפחות שעד היום חיפשו מובילים כבר מצאו ועברו דירה, ועכשיו מספר ההובלות נמוך ביותר, כי רובם ביצעו את העברת הדירה בקיץ.

תחום ההובלות לא ממוסד ואינו בפיקוח של שום גוף, אין בקרה של מחירים או של שרות, ולכן יש להיזהר כאשר נכנסים לשדה מוקשים הזה של המובילים, אלה נקראים חאפרים ומספר החאפרים גדול מאוד בשוק המובילים לא תמיד רגישים לחפצים שלנו, לרהיטים. אבל לא הכל אפור יש גם חברות הובלה טובות ומקצועיות בארץ,

להלן מספר טיפים כדי לצאת משדה המוקשים שנקרא מובילים

בשלב ראשון כדאי לבדוק הצעות מחיר ממספר מובילים באזור אם ההובלה במרכז ניתן לבצע חיפוש אחר הובלות במרכז או אם הנכם מאזור תל אביב חפשו הובלות תל אביב , סביר להניח שבחיפוש הראשוני תקבלו התחלה טובה לקבלת הצעות, שיטה נוספת היא לשאול חברים על מובילים, לעיתים קרובות המלצה טובה על מוביל טובה אלפי מונים ממוביל שאיתרתם לבד. מומלץ להיעזר בהמלצות ממכרים שכבר עברו והשתמשו באותה חברה, לפעמים עצה טובה תחסוך לכם הרבה כאב ראש. כדאי לעשות השוואת מחירים בקרב מספר חברות הובלה.

יש לבדוק מה כוללת ההובלה. האם החברה מספקת ארגזים?.

מומלץ לזמן נציג מחברת ההובלה שיבוא לראות את הדירה ואת תכולתה לפני ההובלה ושיגיש הצעה כתובה. יש לסגור מראש על רשימת כל הפריטים המובלים.

יש לסגור את שעת ההובלה ככל שההובלה תהיה מוקדם בבוקר כך תקבלו שרות טוב יותר, הובלה אחר הצהריים היא בדרך כלל הובלה שנייה ואז ישנם תמיד איחורים הסבלים עייפים ולעיתים קרובות בשל תקלות בהובלה הראשונה יש דחייה של ההובלה ליום המחרת, יותר מכך יש הובלות שנכנסות לחושך אז הסבלים רואים פחות טוב ועייפים יותר ההובלה נמרחת יותר וישנה פחות רגישות לחפצים, ויתכנו נזקים לתכולה.

תבררו מראש כמה סבלים מגיעים ומה גובה הטיפ שיש לשלם לכל מוביל. אין כמו לדעת הכל מראש ולא להיכנס למלכודות של הרגע האחרון, אגב את הטיפ תחליטו אתם מתי לתת לפני או אחרי ההובלה לשני המקרים חסרונות ויתרונות.

ביטוח הזכרנו? ובכן יש לבדוק האם לחברת ההובלה יש ביטוח עבור נזקים. חשוב לברר עם המובילים כיצד הם נוהגים במוצרים יקרי ערך והאם הם עוטפים את הרהיטים ומגנים עליהם מפני שריטות שבירות ופגיעות. כדאי לברר כיצד מתבצע העיטוף בניילון בועות, או בקרטון גלי. יש לברר מראש ולהדגיש בפני המובילים לשמור על השטח הציבורי בבניינים עצמם כגון: מעליות, מראות, חדרי מדרגות, דלת כניסה, דיירי הבית לא יאהבו את הנזק שיספוג המבנה בעקבות ההובלה שלכם הם גם יבקשו שתשמרו על שקט בשעות הצהריים ולכן הנחו בהתאם את הסבלים ואת המוביל. ביטוח, לרוב חברות ההובלה ביטוח מלא על סך התכולה בגובה של 100-300 אלף שקל.

מומלץ לעשות סדר עוד באריזה של התכולה כדאי למספר את הארגזים, כך שתתאפשר ביקורת בסיום שאכן כל הארגזים הגיעו. כמו-כן כדאי לציין על כל ארגז לאיזה חדר הוא מיועד בדירה החדשה. עם הגעת הארגזים לדירה, כדאי לכוון את המובילים ולראות שאכן כל ארגז מובל לחדר שלו.

זהירות אין להשאיר ולו לרגע קט לבד עם החפצים האישיים שלכם לבד עם המובילים. יש להיזהר מפני גניבות ומפני פגיעה בחפצים או רהיטים יקרי ערך. אחרי שתשלמו להם, הם לא יזכרו אתכם ואת מה שיאבד לכם לא תוכלו להשיב.

מחיר ההובלה נקבע על סמך פרמטרים רבים בהם: תכולת הדירה,המרחק בין הדירות, קומת הדירות, מעלית, פירוק רהיטים, מחיר ההובלה מושפע גם מיעד ההובלה הובלות בתל אביב או הובלות בשרון יהיו במחיר גבוה יותר מאשר הובלות בדרום משום התחרות. ברוב המקרים, כשמדובר בהעברת דירה בדירת 3 חדרים ומעלה מגיע נציג של חברת ההובלה על-מנת לאמוד את עלות ההובלה ולתת הצעת מחיר כתובה. את ההובלה עצמה מומלץ להזמין בין שבוע לשבועיים לפני תאריך המעבר.

איך נקבע מחיר ההובלה

ראשית בכמה חדרים מדובר וכמה נפשות מתגוררות בבית. מאיזה קומה לאיזה קומה והאם יש מעלית בדירה הנוכחית ובדירה אליה עוברים, האם המדובר בהובלה באותה עיר או מחוץ לעיר ועד כמה ההובלה רחוקה- האם מדובר בהובלה שתצריך פעילות של יום שלם או לא. מדובר בתוספת של 400-600 שקל מחוץ לעיר ותוספת של 1000 שקל לפחות כאשר המדובר בעיר רחוקה יותר.

פירוק והרכבה העלויות משתנות מחברה לחברה ומתייחסות לכמה ארונות יש לפרק ולהרכיב, כמה דלתות, או מיטות שיש לפרק. המחיר: 1,000-1,500 שקל.

אריזה, המחיר תלוי בתכולה ובגודל הדירה. חלק מחברות ההובלה מספקות שירותי אריזה לפי חלוקה לקרטון, כאשר קרטון שביר – 25 שקלים וקרטון לא שביר – 15 שקל. תוספת של 800-1,500 שקל.

עלויות הובלת דירה מסתכמות בסכומים של 2,000-3,500 שקל לא כולל אריזה

כתבות מעניינות נוספות