מקרקעין

בדיקת נכס לפני רכישה

-----------------------------------------------------------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: rentatar@gmail.com - שלחו כאן אימייל

החלטתם לעשות את זה, לקנות נכס, ברכותינו. אבל דבר ראשון, לפני שאתם מתחילים בתהליך של רכישת נכס, כדאי שתוודאו כמה הוא בכלל אמור לעלות לכם. לא חשוב אם ראיתם באינטרנט נכס כל שהוא או מישהו שאתם מכירים קנה או מכר נכס דומה, ונראה לכם שהמחיר די ברור וידוע – אל תסתמכו על “אולי”. רגע לפני שאתם מפנטזים איך יראו חייכם בבית החדש שמצאתם, תדאגו לבדיקה מקיפה של שמאי מקרקעין .המתמחה בנדל”ן ובשמאות מקרקעין.

בעלות על הנכס. קודם כל צריך לבקש שמאי מקרקעין יחד עם עורך דין מקרקעין מומחה, יבדקו את זהות בעל הנכס. אמנם זו בעיקרון נקודה משפטית, אבל שמאי מקרקעין יכול לייעץ רבות גם בתחום זה.

חריגות בנייה. כדאי כי שמאי מקרקעין יבדוק חריגות בנייה, אם קיימות, מול הרישום שלהן, כדי לוודא שהחריגות נעשו בהיתר של הרשות המקומית.

בדיקת תיק בניין. בדיקה כזו מאפשרת לוודא האם אין אישורים והיתרי בנייה נוספים. בדיקה כזו של שמאי מקרקעין יכולה לתת לכם פרטים חשובים על עלותו של הנכס בנקודת זמן ספציפית זו, בעת הרכישה, ואת עלותו הצפויה של הנכס בעתיד.

בדיקת מצב תכנוני. בדיקה כזו על ידי שמאי מקרקעין מקצועי ואמין תספק מידע בנוגע לתוכניות בנייה עתידיות של הנכס וסביבתו.

בדיקת משכון / שיעבוד. ביצוע בדיקה כזו על ידי שמאי מקרקעין או עורך דין, נועד כדי להבטיח כי השעבודים הקיימים על הנכס יהיו ברורים עוד לפני הרכישה.

בדיקת מיסוי מקרקעין. בדיקה זו על ידי שמאי מקרקעין תוודא האם על הנכס חל היטל השבחה.

בדיקת תכנית פיתוח אזורי. בדיקת תכנית פיתוח אזורי על ידי שמאי מקרקעין מוסמך תספק מידע לגבי תכניות פיתוח שונות הקיימות לאזור הנכס המיועד. בדיקה כזו של שמאי מקרקעין יכולה להיעשות מול רשות מקומית, ועדות לתכנון ובנייה ועוד.

בדיקת ייעוד קרקעות. בדיקה זו על ידי שמאי מקרקעין תספק מידע לגבי ייעוד קרקעות הנמצאות בסביבת הנכס המיועד, ועקב כך תוכל לספק אינפורמציה לגבי הערך האמיתי של הנכס.

במוסף יש להעריך את פנים הנכס את הריהוט הקבוע כמו פרקטים שטיחים מקיר לקיר , יש לבחון את מצבם שאין רטיבות מתחתם, ארונות מטבח ואבזור אמבטיות ושורותים כל אלה יכולים להפיע על מחיר הנכס.