ניתוחים פלסטייםרפואה אלטרנטיבית

הלהיט של המלחמה בקמטים

-----------------------------------------------------------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: rentatar@gmail.com - שלחו כאן אימייל

תכונתו של הרטין A לחדש ולהבהיר את עור הפנים הפכה ללהיט בקרב נשים ברחבי העולם לפני כעשור, הוא מחדש את העור ומעלים קמטים, אבל עד היום הוא ניתן רק לפי מרשם רופא. עובדה זו השפיעה גם על תחום הקוסמטיקה ותכשירי טיפוח רבים מכילים כיום נגזרות שונות של ויטמין A המופיעות ברשימת המרכיבים כחומצה רטינואית, ויטמין A פלמיטאט או אצטאט, כשהם משמשים בעיקר כחומרי לחות יעילים. מדעני חברת “רוק” היו הראשונים שהצליחו למצוא פתרון לשימוש בוויטמין, הרגיש לאור, בצורה כזאת שיחזיק מעמד בתכשיר קוסמטי וישמור על יכולתו לפעול כגורם מעורר תגובה בתאי העור מבלי לגרום לגירויים האופייניים לשימוש ברטין A, כמו אדמומיות, רגישות גבוהה לשמש, גירויים ועקצוצים בפנים.

לנשים יש היום דרישות שונות ממוצרי טיפוח. בעבר המוצר נדרש להיות נעים ובטוח לשימוש בלי לגרום לנזקים ורגישות, וכמובן גם בעל יכולת לטיב עם העור. כיום הדרישות התרחבו גם לצורך לראות תוצאות מידיות בעין, יכולת לחזק את העור ואת כושר ההגנה שלו מפני המפגעים האקולוגיים המחמירים משנה לשנה. השוני בתכשירי הקוסמטיקה החדישים הוא היכולת לא להיות מוגבלים לפתרונות מהירים שנותנים תוצאות רק על פני העור, אלא לתת פתרון גם למקור הבעיה הפנימי שגורם לתופעה על העור. מומלץ לשימוש בלילה

לויטמין A יש תפקיד חיוני בתהליך הגדילה, חילוף החומרים והבריאות הכללית, ברפואת העור משתמשים בנגזרות סינתטיות של החומר הידוע בשם רטינול, אבל הוא רגיש מאוד לאור ולחמצן. כדי לשמור על היתרונות שלו בתוך תכשיר קוסמטי, הקמנו קו ייצור חדשני, שבו מייצרים את הקרם בתנאי אור צהוב וסביבה של גז אורגון, כמובן תוך נקיטת אמצעי בטיחות קפדניים כדי להגן על העובדים במקרה של דליפת גז.
תהליך ההזדקנות של העור, ותהליך העלמת קמטים או הסרת קמטים היה עד לא מזמן בלתי הפיך. כיום, עם התקדמות הטכנולוגיה, יש בידנו אמצעים לשלוט עליו עד לנקודה מסוימת, ואפשר לעכב אותו ולגרום לשיפור זמני. בתהליך ההזדקנות פועלים שני גורמים עיקריים: הראשון הוא תהליך ההזדקנות הטבעי שמוכתב על ידי הגנטיקה שאתה אנו נולדים, ואותו לא ניתן לעצור. השני הם גורמים מזרזים חיצוניים, כמו קרינה וזיהום, שעליהם ניתן לשלוט כמעט לחלוטין. התוצאות החיצוניות של תהליך ההזדקנות גורמות לכך שהעור נראה עמום, עם ירידה ברכות ועלייה בחספוס וביובש המירקם החיצוני שלו, הופעת כתמי השמש והחל מסביבות גיל 53 יורדת רמת האלסטיות, שגורמת לכך שהקמטוטים הופכים ל – קמטים עמוקים.
התכשירים המבוססים על ויטמין A שונים מהחומצות האלפא הידרוקסיות, בכך שהם עובדים מבפנים ולא מקלפים את התאים המתים שנמצאים בשכבה הקרנית העליונה.
אין כאן שום נוסחת קסם. הרופאים עובדים עם רטינול כבר הרבה שנים, כדי לרפא בעיות אקנה וגם לקילופי פנים, אבל הריכוזים שלהם גבוהים מאוד. התכשירים הקוסמטיים חודרים לאפידרמיס (שכבת העור העליונה) ומגרים שם את התאים החיים להתחדש. בכך נוצר מאגר גדול יותר של תאים שעולים למעלה וגורמים לשכבת העור העליונה להתחדש מהר יותר ולטשטש את עומק הקמטים. יצירת שכבת תאים בריאה בעומק העור גם גורמת לכך שחיצונית הוא נראה בריא יותר ומסוגל להחזיק את הלחות הטבעית, מה ששומר על גמישות ומונע את הופעת הקמטוטים הנוצרים מיובש.
מרבית התכשירים המכילים ויטמין A מומלצים לשימוש בלילה, כאשר העור מבצע את פעולת התיקון וההתחדשות. את התוצאות הראשונות אפשר לראות לאחר כ- 4-6 שבועות, שהם הזמן הממוצע
של התחדשות שכבת העור העליונה אבל יש להשתמש בהם שלושה חודשים לפחות כדי להשיג את התוצאות המקסימליות. בשלושת החודשים האלה מתרחשים כשלושה מחזורים של התחדשות השכבה הקרנית, ואז משיגים תוצאות טובות.

עודף ויטמין A עלול להזיק

ויטמין A המסיס בשמן התגלה כבר בשנת 1931, על ידי חוקרים מאוניברסיטת ייל. במחקר שערכו על בעלי חיים שקיבלו תזונה נטולת שומן התגלה, כי מצבם הידרדר כתוצאה מירידה בפעילות המערכת החיסונית וחל אצלם עיכוב בגדילה. כן פיתחו החיות דלקות עיניים. כל התופעות נעלמו לאחר שהוסיפו למזונן שמן של כבד דגים.
ואכן, המקור של ויטמין A הוא מזון עשיר בשומן: כבד, כליות, חמאה ומוצרי חלב. בנוסף ניתן לקבל אותו מפירות וירקות. המרכיב שמקנה לפרי את צבעו, ונקרא קרוטן, מסוגל להפוך בגוף לוויטמין A (ההמרה מצומח דורשת רמה מספקת של ויטמין E ואבץ). הקרוטן נמצא בעיקר בירקות ירוקי עלים, ובפירות בעלי גוון כתום כמו מנגו ומשמש בגזר ועוד.
ויטמין A נספג פי שניים יותר מהקרוטן בגוף, אבל לשם כך דרושה נוכחות של מזון שומני במערכת העיכול. כלומר, שתיית מיץ גזר טרי יעילה יותר לגוף אם שותים אותו לאחר ארוחה שהכילה מעט שומן ולא בבוקר על קיבה ריקה.
ויטמין A חשוב למנגנוני הראיה, משפיע על ההתפתחות, ההתמיינות והגדילה של התאים ועל שמירת שלמות הרקמות, וחשוב לבנייה והתחדשות של העור והריריות.
רמה נורמלית של הוויטמין חיונית לתפקוד תקין של המערכת החיסונית. כן הוא מחזק את ההגנה בפני התפתחות תאים סרטניים ומשפר את יכולת התגובה של הנוגדנים בגוף. אגב, בזמן מחלה מתרוקן מאגר הוויטמין בגוף במהירות.
מחסור בוויטמין A יכול להיגרם על ידי תזונה לא נכונה, ספיגה לקויה, בעיה במעבר הויטמין בגוף ומצבים מיוחדים המעוררים חוסר, כמו מחסור באבץ, אי-ספיקת לבלב, מחלות כבד עוד. רמות הויטמין הנאגר בכבד גם יורדות בעקבות חשיפה לחומרים כימיים רעילים הנמצאים באוויר, כחלק מהזיהום הסביבתי.
ברפואה משתמשים בויטמין לחיזוק המערכת החיסונית בעת מחלות ויראליות ולטיפול בבעיות עור כמו אקנה ולמניעת התקמטות העור. ברפואה האלטרנטיבית נפוץ השימוש בבטא קרוטן לחיזוק המערכת החיסונית ולמניעת מחלות לב והתפתחות סרטן.
יש להיזהר משימוש לא מבוקר בויטמין A , בגלל היותו מסיס בשמן. הוא יכול להצטבר בכבד במינונים גבוהים ולגרום להרעלה עם תופעות כמו כאבי ראש, הקרות, יובש וקשקשת בעור, פיצוצים השפתיים, נשירת שיער, עצבנות ועייפות. לעומתו, הבטא קרוטן אינו גורם לתופעות לוואי כלל, גם לא במינונים גבוהים, ומאחר שהוא יכול להפוך לויטמין A בגוף רבים מעדיפים אותו על הוויטמין.
נשים בהריון צריכות להיזהר משימוש בויטמין A. הוא אמנם לוקח חלק בתהליך ההתפתחות התקין של תאי העובר, אבל במנות מוגזמות עלול לגרום למומים מולדים. משרד הבריאות הישראלי קובע, כי המנה היומית המומלצת כדי למנוע חסר היא 3,000 יחידות לגבר בריא ו- 2,600 יחידות לאישה בריאה. במצבים רפואיים ותחת השגחה, אפשר להעלות את המינון.