אירועים

השכרת סוגי ציוד שונים לאירועים

-----------------------------------------------------------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: rentatar@gmail.com - שלחו כאן אימייל

כל מי שהתנסה בהפקה מקצועית של אירוע יודע כי מדובר במלאכת מחשבת הדורשת ראיה מקיפה של צרכי הלקוח ומתן מענה לצרכים אלו. עם תחילת הפרוייקט יש להבין ולאפיין בצורה ברורה את צרכי הלקוח ומאפיון זה נגזרים ויוצאים כל מרכיבי האירוע, החל מהלוקיישן, דרך בחירת חברת השכרת ציוד לאירועים ועד לצבע המפיות (אם יהיו מפיות…).
מאמר זה עוסק בבחירת סוג הציוד שישמש לאירוע, שלב יחסית מוקדם בתהליך ההפקה אשר חשוב להקפיד בו שכן יש לו השפעה רבה על סוג האירוע שיתגבש ובהתאם על החוויה לה יזכו האורחים.
ראשית חשוב לזכור כי אלא אם אתם מפיקי אירועים מקצועיים, אין צורך לרכוש ציוד יקר לשימוש חד פעמי. קיימות היום חברות רבות העוסקות בהשכרת ציוד לאירועים המציעות מגוון רחב של ציוד לאירועים ותפאורה באיכויות וסגנונות משתנים. הציוד שישמש לאירוע הנו הגורם אשר יכתיב במידה הרבה ביותר את אופי האירוע ו”חווית המשתמש” של האורחים.

השכרת ציוד לאירועים – קטגוריות הציוד השונות

ציוד פשוט הכולל מחצלות, מזרנים דקים לישיבה אלטרנטיבית, פופים כיסאות קש פשוטים וכיוצא באלו, יספק חוויה פשוטה ורגועה “שאנטי” או “טבעית” ומתאים לאירועים בסגנון מסויים ולקהלים מסויימים. זהו גם ציוד שיחסית קל למצוא ולשכור שכן עלותו נמוכה ובלאי בו ניתן לתיקון בקלות ע”י תפירה או צביעה מחדש. יחד עם זאת עליכם לשקול היטב האם זהו אכן הציוד והאוירה אותם תרצו לתת באירוע? ע”פ רוב מדובר בחוויה בסיסית שאינה מתאימה לכל קהל ולכל סוג אירוע.
ציוד ברמה גבוהה יותר יכלול כיסאות ישיבה זקופים או כיסאות בר מעוצבים, שולחנות נוחים ויציבים, מפות נאות, כלי הגשה מבהיקים, סידורי פרחים, אוהלים מעוצבים ועוד. ציוד שכזה אמור לספק לאורחים חוויה מסוג שונה, בה הדגש מושם על חוויה תרבותית וחברתית שונה. חשוב מאוד לא ליפול עם יומרה להפקת אירוע יוקרתי אשר יגובה על ידי ציוד בינוני ומטה ואשר עלול להותיר אצל האורחים רושם מאוד לא מוצלח.
קטגוריה נוספת בתחום השכרת ציוד לאירועים תיקרא בשם “פרמיום”. המדובר בציוד מעולה ויוקרתי הכולל סטים אחידים, גדולים ומעוצבים של ריהוט, כלי הגשה, נברשות קריסטל, אגרטלים עם סידורי פרחים, תמונות שמן ממוסגרות ועוד, כיד הדימיון הטובה על מעצב האירוע והמזמין. אירועים העושים שימוש בציוד שכזה מתקיימים לרוב בגן אירועים סגור ומוגן אולם במידה ויערכו בטבע, ידאגו המארגנים לדשא סינטתי, גידור המתחם ע”י צמחיה פורחת וביצוע תפאורה אשר תעוצב על ידי תפאורן מקצועי. היתרון בשימוש בציוד זה הוא ברור – מדובר בציוד איכותי, נעים למגע ולשימוש המשרה אוירה של יוקרה על האירוע כולו. על צד השלילה ניתן למנות עלויות שכירות גבוהות מאוד ותשלום נזקים גבוה במקרה של שבר או נזק. ציוד הפרימיום הנו בעל אורך חיים מוגבל המחייב את חברת השכרת הציוד לאירועים לגבות את מחיר הרכישה והתחזוקה בתוך מספר מצומצם של השכרות מה שמביא למחירי שכירות גבוהים כאמור.
קיימים סוגי ציוד נוספים מחוץ למדרג שהוגדר כאן ואשר תואמים סוגי אירועים שונים. באירועי קונספט ניתן הדגש על ייחוד האירוע וניתנת חשיבות משנית למדרג איכות הציוד. גם הקהל מגלה סלחנות לחריגות מהקו הסטנדרטי ורואה בהם אילוצים ליגיטימיים ולא עיגולי פינות. באירועי קונספט נרצה להקנות אוירה ייחודית, פסיכודלית, סקסית או כל אוירה אחרת ולפיכך יש צורך בציוד מיוחד כגון כיסאות ושולחנות בצורות מיוחדות, כלי הגשה בצורות וצבעים ייחודיים וכיו”ב. במקרים אלו קשה יותר להשיג ציוד מתאים והמזמין מתפשר לעיתים על ציוד באיכות נמוכה או גבוהה יותר מהמתוכנן.

השכרת תפאורה לאירועים

עד כה דנו בעיקר בהשכרת ציוד לאירועים אולם בחרנו לייחד פיסקה או שתיים לנושא התפאורה לאירועים. אסור לשכוח שכל ציוד (שימושי) הוא סוג של תפאורה אך על פי רוב, תפאורה אינה ציוד ולפיכך ניתן ורצוי להוסיף תפאורה לאירוע שלכם כדי להשלים את האוירה. תפאורה לאירועים היא סוג של אומנות בפני עצמה ויכולה לשדר שפע סגנונות ואמירות. חשוב מאוד להקפיד ולהתאים את התפאורה לאופי האירוע, במיוחד אם התפאורה מיוצרת במיוחד עבור האירוע שלכם. תפאורה לאירועים יכולה להיות בובות ענק, מבנים גאודזיים (עגולים), קישוטים שונים, צמחיה מיוחדת ואפילו דברים קטנים כמו סידורי פרחים בין השולחנות.
לעיתים קרובות חל בלבול בין השכרת ציוד לאירועים ובין השכרת או הקמת תפאורה לאירועים וחשוב להפנים כי אלו שני דברים שונים הפונים למטרה אחת ומשלימים זה את זה.